وبلاگ

تمیز کردن چسب از روی لباس

تمیز کردن چسب از روی لباس‌ها

تمیز کردن چسب از روی لباس

حتما پیش آمده‌است که شما در کارگاه تولید خودتان و یا در منزل، در تماس با چسب‌ها و مواد شیمیایی چسبنده قرار بگیرید. در این حین ممکن است لباستان چسبی شده‌باشد و برای تمیز کردن چسب از روی لباس به دردسر بیافتید.

چسب‌های صنعتی و تخصصی با توجه به شرایط مصرف و حلال استفاده‌شده در آن به راحتی از روی دست، پارچه و لباس پاک نمی‌شوند و برای تمیز کردن نیاز به حلال پایه‌ی چسب دارد. عمدا چسب‌ها به دو نوع محلول در آب و چسب‌هایی که با حلال‌های نفتی حل می‌شوند تقسیم می‌شوند.

۱-چسب های محلول در آب

شکل ظاهری این چسب‌ها معمولا به صورت مایع سفید یا شیری رنگ است. در صورت آلوده‌شدن ناگهانی لباستان با این نوع چسب‌ها با این شرط که تازه این اتفاق افتاده‌باشد، می‌توانید آن را سریعا با آب بشویید. در صورتی که چسب خشک شده‌است و آثاری به صورت لکه و سفیدی به جای گذاشته‌است، لباس چسبی‌شده را حدود یک ساعت در آب گرم بگذارید و سپس بشویید. این چسب‌ها معمولا در صنایع چوب و کاغذ، مصارف عمومی و خانگی در دسترس است و کاربرد دارد.

۲-چسب های پایه حلال نفتی

این چسب‌های تنوع زیادی دارد و شکل ظاهری آنها متفاوت است معمولا چسب‌های پایه حلال بوی تندی دارند این چسب‌ها برای پوست دست کاملا خطرناک است و پاک کردن لکه‌های این چسب حوصله بیشتری می خواهد،ابتدا باید بگذارید این چسب خشک شود اگر لباس و یا پیراهن شما از الیاف با دوامی مانند جین یا کتان ضخیم بود لکه چسب را بتراشید و بردارید .

روش‌های دیگری برای پارچه‌های حساس‌تر پیشنهاد می‌شود. برای مثال استفاده‌کردن از حلال‌های قابل دسترس مانند بنزین و یا تینر می‌تواند با شستشو چسب‌ها را بین ببرد. این نکته قابل توجه است که در منزل و محیط‌های بسته از حلال‌ها استفاده نکنید.

نکته

کلیه موارد و راه کارهایی که برای تمیز کردن چسب از روی لباس توصیه شد، برای لباس ها و پارچه‌های قابل شستشو است بهتر است برای لکه بری از لباس‌های رنگی و ظریف به خشکشویی‌ها و افراد متخصص مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید